עורך דין תאונת עבודה ומחלות מקצוע

חשוב לדעת כי מדינת ישראל מספקת סיוע כלכלי ורפואי לנפגעי תאונות עבודה ומחלות מקצוע. הזכויות כוללות בין היתר פיצוי על אובדן ימי עבודה, גמלת נכות זמנית או קבועה מביטוח לאומי, טיפולים וסיוע שיקומי. כמו כן, העובד רשאי לתבוע פיצויים ממקום עבודתו או מחברות הביטוח. יחד עם זאת, כל תביעה דורשת הוכחה של הנזק הנגרם, וקשר סיבתי לאירוע או תנאים במקום העבודה.

תאונות עבודה וקבלת פיצויים

תאונות עבודה הן תאונות שהתרחשו במקום התעסוקה עצמו, בדרך אליו או ממנו. במקרה של תאונת עבודה ניתן לקבל פיצויים מהביטוח הלאומי, וגם מחברת הביטוח של המעביד. זאת בתנאי שהעובד הוכיח כי הנזק שנגרם לו מקורו בתאונת העבודה ולא באירוע או מצב בריאותי אחר. מבחינת עובד עצמאי, האירוע יוכר כתאונת עבודה אם התרחש במהלך עבודתו או בגללה.

מחלות מקצוע וקבלת פיצויים

שלא כמו תאונת עבודה הקשורה למאורע חד פעמי בזמן ובמקום נתון, מחלות מקצוע נוצרות עם הזמן עקב אופי ותנאי עבודתו של הנפגע. יש לציין כי הביטוח הלאומי פועל על פי רשימה סגורה של מחלות מקצוע, ורק מחלות הנמצאות ברשימה זו יוכרו ככאלו. יחד עם זאת, בעזרת חוות דעת רפואית ניתן לעיתים לקבל תביעה למחלת מקצוע גם אם היא אינה מופיע ברשימות המוסד. בכל מקרה, גם כאן יש צורך להוכיח קשר סיבתי בין  המחלה לעבודתו של נפגע. במקרים של חשד למחלת מקצוע יש לפנות לקבלת חוות דעת רפואית מתאימה, ואת התביעה לפיצויים להגיש לביטוח הלאומי שיקבע אחוזי נכות ואת הפיצויים המתאימים. בנוסף לכך, ניתן לתבוע פיצויים מהמעביד וממחברת הביטוח שלו. חשוב לדעת כי הוכחת מחלת מקצוע והגשת תביעה בגינה הינה משימה משפטית מורכבת, מכיוון שהצד השני ינסה לטעון כי המחלה הייתה פורצת לא קשר למקום העבודה. לכן, במקרים אלו חשוב להסתייע במשרד עו"ד לענייני עבודה, בעל ניסיון רב בסוג זה של תביעות.